poniedziałek, 11 marca 2013

Borowinowe SPA we własnej łazience? Pierwszy turnus z Borowiną Plus Sulphur zakończony:)

Krótki wstęp do niniejszej recenzji (KLIK) już jakiś czas temu pojawił się na moim blogu. Długo myślałam o formie oceny tego produktu. Uznałam jednak, że jest to temat rzeka- produkty uzdrowiskowe w Polsce są popularne...no właśnie...głównie w uzdrowiskach. Postanowiłam zatem recenzję odrobinę rozwinąć o ogólne informacje dotyczące borowiny i jej działania.


Czym jest borowina?
To inaczej torf leczniczy, który powstał w wyniku całkowicie naturalnych procesów geologicznych.  Bardzo bogata w organiczne oraz nieorganiczne związki chemiczne substancja, chętnie wykorzystywana w uzdrowiskach. Aż 70% polskich uzdrowisk wykorzystuje przy zabiegach właśnie borowinę, ze względu na jej fantastyczne właściwości regeneracyjne i stymulujące odnowę tkanek.

Dlaczego jest tak popularna w uzdrowiskach i SPA?
To, co czyni borowinę wyjątkową na tle innych produktów uzdrowiskowych, to jej niezwykłe właściwości. Borowina ma bardzo dużą pojemność cieplną, przy jednoczesnym bardzo małym przewodnictwie ciepła- oznacza to, że sposób w jaki magazynuje i rozprowadza ciepło ma ogromny wpływ na tkanki, skórę i to, co głęboko pod nią.

Siłą borowiny jest mnogość substancji aktywnych, fitohormonów i kwasów w niej zawartych. Borowina Plus natomiast została jeszcze wzbogacona o wyciąg z borowin- czyli samą esencję i bogactwo składników aktywnych- to, co najlepsze w czystej borowinie.

Stosowana może być przy każdej cerze- bez znaczenia, czy jest to cera tłusta i trądzikowa, czy o nadmiernym łuszczeniu się- nie tylko pielęgnuje i upiększa, ale przede wszystkim leczy.


Co zawiera borowina?
-kwasy humusowe- walczą z wolnymi rodnikami,  utrzymuję naturalne kwaśne pH płaszcza lipidowego skóry, zapobiegają wnikaniu drobnoustrojów
-fitoestrogeny- substancje, które naśladują żeńskie hormony płciowe- maja nie tylko silne działanie odmładzające i przeciwzmarszczkowe- wykorzystywane są również przy leczeniu borowiną chorób kobiecych (pobudzaja wytwarzanie żeńskich hormonów płciowych)
-minerały- regulujące metabolizm oraz przemiany energetyczne organizmu
a także: fulwokwasy, aminokwasy, wapń, magnez, jod, potas, krzem, naturalne antybiotyki

Jakie właściwości ma borowina?
Borowina działa na wielu płaszczyznach, wykorzystywana jest w wielu dziedzinach nauki (również okulistyce i ginekologii)- gdyż doskonale radzi sobie z problemami:
-reumatologicznymi
-stomatologicznymi
-dermatologicznymi

Wpływa na:
-zdrowy wygląd skóry (wzmacnia naturalne mechanizmy obronne, zmniejsza skłonność do alergii, uczuleń, podrażnień; nawilża i zmiękcza skórę, reguluje proces złuszczania naskórka, przyspiesza krążenie krwi i przepływ limfy- poprawia ukrwienie)
-uelastycznienie skóry dojrzałej, wiotkiej, z pierwszymi oznakami starzenia, skłonnej do podrażnień; przy stanach zapalnych skóry
-ładnie oczyszczała skórę- nie tylko ciała, ale i twarzy
-opóźnienie procesów starzenia (substancje zawarte w borowinie walczą z wpływem substancji niszczących kwas hialuronowy w naszej skórze- o jego dobroczynnym działaniu na nawilżenie skory wie już chyba każda blogerka:))
-walkę ze skóra problemową- zwłaszcza tą, która boryka się z trądzikiem, łuszczycą, ASZ czy ŁZS
-walkę z cellulitem i rozstępami, a także opuchnięciami i "ciężkością" nóg
-walkę z chorobami reumatycznymi( zwyrodnienia stawów i chrząstek stawowych, po urazach, przewlekłego zapalenia kości, stanów przewlekłego bólu- w tym kręgosłupa
borowina na ciele

Dla jakiej skóry przeznaczona jest Borowina plus Sulphur?
 Borowina Sulphur przeznaczona jest do każdego rodzaju skóry ciała i twarzy. Zaleca się jej stosowanie zwłaszcza w przypadku cery tłustej, łojotokowej i mieszanej z tendencja do przetłuszczania się. Jest idealnym rozwiązaniem dla skóry dotkniętej cellulitem, rozstępami lub borykającej się z problemem nadmiernego łuszczenia. Wyrównuje koloryt skóry- świetna jest więc zatem dla skory o nierównym lub ziemistym kolorycie.

Co o Borowinie plus pisze producent?

Działanie borowiny plus wzmocnionej dodaniem wodnego wyciągu borowinowego związane jest z właściwościami borowin – naturalnej kopaliny o udokumentowanych właściwościach leczniczych w chorobach reumatycznych, od zawsze stosowanej w lecznictwie uzdrowiskowym.
Udokumentowane są jej właściwości lecznicze w chorobach reumatycznych. Zagęszczony wodny wyciąg borowinowy działa korzystnie również na skórę ciała i twarzy. Wzbogacona borowina „plus” zawiera aktywne biologicznie, skoncentrowane kwasy humusowe, fitohormony, garbniki, jony wapnia, magnezu, jodu, potasu i inne cenne mikroelementy.
Biologicznie aktywne składniki borowin, głównie kwasy humusowe, uważane są za naturalne antyoxydanty – substancje neutralizujące działanie wolnych rodników, przyspieszających starzenie się skóry. Nadają one skórze lekko kwaśny, korzystny odczyn wspomagając naturalny płaszcz wodno-lipidowy skóry. Działanie sorpcyjne kwasów humusowych powoduje głębokie oczyszczanie skóry i jej długotrwałe nawilżanie. Borowiny wpływają na przemiany węglowodanów, białek, tłuszczów, kwasów nukleinowych, stymulują odnowę tkanek.Borowina plus reguluje mikrokrążenie, pobudza produkcję kolagenu i elastyny w skórze co jest szczególnie istotne w profilaktyce starzenia się skóry.


Czy są jakieś przeciwwskazania do stosowania borowiny?
Tak, jest kilka przeciwwskazań do stosowania tego produktu, m.in.:
-ostre i podostre stany zapalne skóry
-niewydolność krążeniowa i oddechowa
-stan po świeżym zawale serca
-nadwrażliwość na składniki preparatu

W jakiej formie (w dermokosmetykach) stosowana jest borowina Sulphur Busko Zdrój?
-borowina plus (gęsta pasta)
-borowina SPA (kąpiel do wanny- w butelce)
-hypoalergiczny żel borowinowy (żel do smarowania ciała- butelka)
-masło borowinowe- w fazie testów
uda z nałożoną borowiną owinęłam folią


następnie ubierałam ciepłe legginsy


Jak używać borowiny "plus"?
przygotowany wcześniej pojemnik z borowiną ogrzewamy w kąpieli wodnej tak, by sama borowina osiągnęła temperaturę ok. 37-40 stopni Celsjusza.

Nie polecam kilkakrotnego ogrzewania tej samej borowiny w oryginalnym opakowaniu- pamiętajmy o bakteriach...Ja nalewam do miseczki dość ciepłej wody (gorąca woda z kranu)). Potrzebną ilość borowiny przekładam do woreczka i szczelnie zamykam- wkładam do miski z ciepłą wodą tak, by woda nie dostała się do borowiny. Po kwadransie borowina ma idealną temperaturę i mogę ją już z woreczka wyjąć.

Tak przygotowaną masę nakładamy na oczyszczoną i osuszoną skórę. Przykrywamy gazą (ja ten etap pomijałam) i np. zawijamy folią. Następnie wskakujemy pod koc, aby utrzymać ciepło borowiny i umożliwić jej działanie. W moim przypadku były to specjalnie przeznaczone do tego celu legginsy i spodnie od dresu. Po 20- 25 minutach zmywamy borowinę pod prysznicem.

Jeśli chcemy borowinę zastosować na twarz- przygotujmy gazę. Rozgrzejmy borowinę jak do stosowania na ciało- nałóżmy na gazę i przyłóżmy do twarzy (gazą do wewnątrz!). W gazie możemy wyciąć miejsce na oczy i usta- możemy też w ich miejscy przyłożyć po prostu wacik kosmetyczny. Na twarzy borowinę trzymam nieco krócej niż na ciele- około 10-15 minut.

Czy jej stosowanie jest kłopotliwe?
Dla mnie, jako miłośniczki glinek stosowanych, nie tylko na twarz- bynajmniej. Dla tych, którzy jednak wolą wygodniejsze sposoby- powstał gotowy roztwór borowiny do kąpieli. Nie brudzi on wanny, a daje równie dobre efekty. Nie jest kłopotliwa w zastosowaniu, a jedyne czego nam trzeba by cieszyć się efektami- to najzwyklejsza wanna:).

Czy ciężko spłukać z ciała Borowinę plus?
W żadnym wypadku- kłopot jest jedynie wtedy, gdy nie zawiniemy jej dokładnie i część z okładu znajdzie się poza zasięgiem folii- wtedy zaschnie tak, że trzeba dokładniej myć to miejsce.

O czym należy pamiętać, gdy stosujemy borowinę?
Pamiętajmy, że w borowinie znajduje się multum substancji pochodzenia organicznego, dlatego należy pamiętać o kilku rzeczach:
-otwartą borowinę plus zawsze przechowujemy w lodówce
-jeśli nie zamierzamy zużyć jednorazowo całego opakowania- do opakowania wkładajmy łyżkę lub szpatułkę- a nie nasze (nawet czyste) palce
-bezwzględnie przestrzegajmy terminu ważności na opakowaniu
-pamiętajmy, że borowina nakładana prosto z lodówki nie jest najlepszym pomysłem;)
-w przypadku stosowania borowiny na twarz- nałóżmy ją na gazę robiąc z niej "maseczkę"- to o wiele wygodniejsze w zmywaniu
-jeden zabieg nie da rezultatów- może dać jakieś pierwsze efekty- jednak do uzyskania właściwego efektu trzeba uzbroić się w...pełne opakowanie i cierpliwość

Co z wyglądem łazienki po stosowaniu borowiny?
Wszystko zależy od formy, w jakiej ja stosujemy. Najwygodniejsza jest na pewno wersja do wanny- sama jednak wanny nie mam- do testów wybrałam zatem wersję we wiaderku. Kąpiel borowinowa do stosowania w wannie- nie brudzi jej. Wystarczy spłukać ją wodą. Nie ma też zawiesistej konsystencji- nie musimy obawiać się zatkanego odpływu, czy długo spływającej wody. po prostu podnosimy korek i...już po wszystkim.

W przypadku borowiny plus producent zaleca zebranie jej i wyrzucenie do kosza, zamiast spłukanie. Z zebraniem nie byłoby problemu- borowina w pewnym stopniu zastyga i zostaje na folii- duża jej jednak część pozostała na ciele. Zainwestowałam jednak w specjalne sitko nakładane na odpływ i nie zauważyłam żadnych problemów. Borowina ładnie rozpuszcza się i nie pozostawia nic na sitku. Ze względu na swoja formę i bogactwo składników- może pozostawić delikatny osad, który jednak bardzo łatwo zmyć najzwyklejszym produktem do czyszczenia.

Jaką konsystencję/zapach ma Borowina plus?
Po otwarciu pojemnika naszym oczom ukazuje się coś w rodzaju błota, o zbitej konsystencji, z wyczuwalnymi nieregularnymi cząstkami. Łatwo wydostać ją z opakowania, bardzo łatwo również ją zaaplikować- dobrze się rozprowadza na ciele. Choć czasem jej drobinki lubią "odpaść",  nie ma to znaczenia- w przypadku zawijania borowina zabezpieczona jest folią lub gazą i folią.

Natomiast zapach produktu jest typowo błotny, niemal nie jest wyczuwalny.

Jak ją stosowałam?
Kilogramowe opakowanie borowiny starczyło mi na 15 zabiegów na uda, ramiona i brzuch oraz 3-4 zabiegi na twarz. Okłady stosowałam na początku codziennie przez 10 dni- potem co 2 dni. Ogrzaną w kąpieli wodnej borowinę nakładałam na suche i czyste partie ciała. Następnie zawijałam folią i ubierałam specjalnie kupione w tym celu wełniane legginsy. Wskakiwałam w dresy i czekałam około 25 minut na efekty:).

Jak zapakowana jest Borowina plus?
Borowinę otrzymałam w kilogramowym plastikowym wiaderku, szczelnie zaplombowanym. Na wieczku przyczepiona była ulotka, na etykiecie skłam, sposób stosowania, data ważności, właściwości produktu.

Gdzie można dostać borowinę Sulphur?
Informacje o jej dostępności uzyskacie na tym wykazie--->KLIK. Na wykazie znajdziecie zarówno apteki, sklepy zielarskie, sklepy medyczne, sklepy internetowe, sklepy ekologiczne i punkty uzdrowiskowe. W przypadku, gdy produktu nie można dostać w Waszej okolicy- wystarczy poświęcić chwilkę na wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie lub poproszenie o zamówienie produktu farmaceutę. Powinien to zrobić bez najmniejszego problemu.

Czy borowina jest droga?
Kilogram borowiny plus to koszt wahający się w przedziale między 23 a 25 zł- w zależności od punktu dystrybucji. Dodam, że kilogramowe wiaderko mi starczyło na 15 zabiegów na uda, ramiona i brzuch oraz kilka zabiegów na twarz.

Jakie efekty dała Borowina plus Sulphur po 10-15 zabiegach?
-już po pierwszym zabiegu skóra była mocno zaróżowiona- bardziej ukrwiona- jak po powrocie z zimowego spaceru; po jej dotknięciu na powierzchni nie zostawał ślad palca- przeważnie tak się działo
-z każdym kolejnym użyciem borowiny skóra na udach i brzuchu była bardziej wygładzona
-działania na cellulit niestety nie jestem w stanie tego potwierdzić- jako spadkobierczyni świetnych genów, nie spotkałam się z tym problemem- nawet mimo nadprogramowych kilogramów
-w okolicy 7-8 zabiegu skóra zaczęła przybierać jednolity odcień, czerwone kropeczki RO (rogowacenia okołomieszkowego) niemal całkowicie przestały być widoczne (na to najbardziej liczyłam rozpoczynając "turnus")
-również na ramionach skóra stała się bardziej elastyczna, miękka i przyjemna w dotyku
-zauważyłam znaczne wygładzenie skóry na brzuchu- jest ona przyjemna w dotyku i miękka
-najszybsze działanie borowiny zauważyłam po zastosowaniu jej na twarz- pojedyncze zmiany zostały wysuszone ekspresowo, a pojawianie się nowych nieprzyjaciół- ograniczone niemal do zera przez cały czas stosowania borowiny; skóra twarzy jest rumiana, dobrze ukrwiona, ma ładniejszy odcień- jak po użyciu delikatnie kryjącego kremu tonującego
-suche skórki przestały się pojawiać
-atopowe przesuszenia na policzkach są niemal niezauważalne
-nie przesuszył, nie uczulił mojej skóry
po 15 zabiegach na przedramiona- zniwelowane rogowacenie okołomieszkowe, nierówności; koloryt wyrównany (KLIK i zdjęcie się powiększy)

Czy borowina podrażnia?
Produkty Sulphur zostały gruntownie przebadane dermatologicznie i aplikacyjnie pod względem wywoływania podrażnień, uczuleń. Są całkowicie bezpieczne i posiadają Świadectwo Jakości Zdrowotnej. Borowiny Sulphur nie podrażniły również żadnego zwierzęcia- nie były na żadnym z nich testowane.

Jaki skład ma Borowina plus Sulphur?
INCI: Peat, Peat extract, Etylparaben


Po wypróbowaniu zabiegów z Borowiną plus wciąż nie mogę się nadziwić, że jest tak mało popularna w użytku domowym. 

21 komentarzy:

  1. Czuję się zachęcona do zakupu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :-). Szczególnie dla mojej mamy!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. rezultat mnie zachwycił- ramiona sa miękkie i gładkie...mam nadzieję, że efekt się utrzyma dośc długo:)

      Usuń
  3. Ja się nie dziwię, że jest mało popularna>> tyle zachodu ;D I ten błotnisty kolor nie zachęca.Bądź co bądź efekt mnie zaskoczył pozytywnie :) Może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym miała wannę- stosowałabym tę wersje rozpuszczalną w butelce- jest wygodna i nie zostawia ani jednego śladu na wannie..wystarczy sie zanurzyć...ja w "błotku" nie widze problemu- ba! wręcz przeciwnie...czuje sie tak ekskluzywnie leząc sobie z gazetką jak w spa;) hihihi...poza tym jestem fanką glinek nie tylko na twarzy- wiadomo jaka zabawa jest z glinkami i spryskiwaniem ich:) jednak gdy zauważyłam efekty jakie dała borowina na moich ramionach- jestem zachwycona, bo to chyba będzie moje pierwsze lato z koszulką bez rękawów i bez kompleksów:)

      Usuń
  4. chciałabym ją wypróbować, zabiegi body wrapingu przydałby się przed latem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stosowałam jakieś wygładzające bandaże- i nic...nie spodziewalam się cudów- a tu taka niespodzianka:)

      Usuń
    2. na pracowni miałam i bardzo lubiłam
      wierzę w takie naturalne cuda
      mogłam kupić borowinę jak była darmowa wysyłka w Jadwidze
      póki co działam bańkami chińskimi ;)

      Usuń
  5. Jestem ogromnie nie systematyczna i zazwyczaj nie chce mi się tyle "babrać", ale czuję się bardzo zachęcona efektami, które zaprezentowałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego wykonałam całą serię szybciutko i niemal dzień po dniu- postanowiłam ,że zrobię to jak należy:)

      Usuń
  6. Baorowina jest świetna - wygląda może mało zachęcająco ale działanie jest naprawdę super!
    Bardzo fajna recenzja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję za docenienie kilkugodzinnego trudu poświęconego na ogarnięcie tematu:)

      Usuń
  7. dlaczego nie popularna? bo trzeba się babrać ;) jestem leniwcem i ostatnio taki leń mnie dopadł że jedyne co dobrego dla ciała robię to szybkie balsamowanko - choć trzeba na nowo zacząć walkę z pomarańczą ... ale właśnie systematyczność ;) efekt piękny

    OdpowiedzUsuń
  8. Za kazdym razem ogrzewałas w kąpieli wodnej całe pudełko z borowiną czy odmierzalaś wybrane porcje i robiłas to w zastępczym opakowaniu? Czy takie odgrzewanie i studzenie moze zaszkodzic borowince?

    OdpowiedzUsuń
  9. Paulino, dziś zaktualizowalam wpis o interesującą Cię kwestię:). Odpowiedź znajdziesz w podpunkcie "Jak stosować..." :) zapraszam do zapoznania się:)

    OdpowiedzUsuń
  10. I jeszcze jedno pytanie, jak stosowałaś ją na twarz? pozwalałaś zupełnie zaschnąś czy może spryskiwałaś ciepłą wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Borowine rozgrzewam tak jak do zabiegu na ciało- nakładam jednak na zwilżoną gazę- jedna warstwa starczy.I tak nakładam na twarz. w miejscu na oczy nakładam na gazę waciki kosmetyczne- by do oka nic sie nie dostało lub wycinam w gazie miejsce na usta i oczy...i leżę:)...gaza jest na tyle cienka, że przepuszcza substancje zawarte w borowinie, a jednocześnie chroni skóre przed większym zabrudzeniem:)

      Usuń
  11. Szukając informacji o Borowinie Plus znalazłem ten wpis. Bardzo dużo ciekawych danych - dzięki. Zastanawiam się nad dodaniem zabiegu borowinowego do mojej oferty - mam gabinet masażu suchego i od niedawna gabinet do mokrych zabiegów, gdzie planuję również robić zabiegi borowinowe i po nich obmywać od razu ciało pacjenta wodą. Zastanawiam się czy taki zabieg mógłby być wykonany na całe ciało. Czy to nie będzie zbyt duże obciążenie dla organizmu?

    OdpowiedzUsuń

Nienawidzę być do czegoś zmuszana zatem:

Proszę o nie zostawianie komentarzy w stylu: polecam mój blog, zachęcam do obserwacji:)

Chętnie odwiedzę lub zaobserwuję Waszego bloga, jeśli dacie mi się poznać z innej- nie marketingowej strony;)