środa, 9 stycznia 2013

Odżywka do paznokci Eveline 8w1- analiza składu...

Dziś chciałabym przedstawić Wam przygotowaną przeze mnie analizę składu produktu, który wiele z Was ma w swojej kosmetyczce.
źródło

Odżywka 8w1 to odżywka, która jakiś czas temu była główną bohaterką wielu wpisów w blogosferze. Wszystko to za sprawą uczulenia, które wywołała u niektórych blogerek. Mimo zamieszania wciąż jest moją ulubioną odżywką. Śmiało mogę stwierdzić, że produkty Eveline pomogły mi w doprowadzeniu moich paznokci do obecnego stanu. Z tego, jak obecnie prezentują się moje dłonie jestem bardzo zadowolona. Po wielu przegranych walkach, moje paznokcie z kruchych zmieniły się w mocne i długie.

Problem obgryzania paznokci towarzyszył mi w stresujących sytuacjach. Do tego okresu nie chcę wracać i ani mi się śni wyszukiwać zdjęcia z tamtych czasów. Najważniejsze, że moje paznokcie są teraz mocne, lśniące i twarde. Próżno szukać na nich przebarwień czy rozdwojonych końców. Jedyny problem jaki mam, to bruzdy po użyciu frezarki, gdy zbyt długo ją przytrzymam w jednym miejscu. Tu jednak pomaga mi ulubiony preparat wyrównujący- paznokcie wyglądają jak tafla szkła, a lakier trzyma się pazurków nienagannie. Nie zamierzam jej odstawiać chyba, że zauważę coś niepokojącego. Produktu używam już ponad 2 lata  i nie zauważyłam żadnych złych objawów po stosowaniu odżywki.

Jak używam odżywki Eveline 8w1?
-co 2-3 malowanie używam jej jako bazę pod lakier
-ostrożnie maluję okolice skórek, gdy jestem świeżo po ich odsunięciu- nie używam odżywki Eveline
-w przypadku sezonowej tendencji do przesuszania skórek- smarowałam je oliwką juz po nałożeniu odżywki
-nie stosuję jej w wypadku zadartych skórek
-przy stosowaniu odżywki jako bazę- używam 1 warstwę produktu
-raz na 2 miesiące używam odżywki zgodnie z radami na opakowaniu (codziennie nakładam 1 warstwę preparatu, po czterech dniach zmywam bezacetonowym zmywaczem wszystkie warstwy odżywki i nakładałam ją kolejne 4 dni; taką kurację funduję sobie przez 4-5 takich cykli)

Skład: 
Butyl Acetate (octan butylu)- substancja rozpuszczająca i zapachowa; może podrażniać i uczulać

Ethyl Acetate (octan etylu)- rozpuszczalnik lakierów; drażniący, o dość wysokiej toksyczności, wykorzystywany podczas preparowania owadów;)

Nitrocellulose (nitroceluloza)- materiał wybuchowy;) ma działanie błonotwórcze, nazywana też bawełną strzelniczą- dzięki jej zawartości lakier szybko schnie, błyszczy, jest trwały, idealnie przylega do płytki paznokcia

Phthalic Anhydride / Trimellitic Anhydride / Glycols Copolymer:
Phthalic Anhydride (bezwodnik ftalowy)- stosowany w produkcji farb, barwników, w przetwórstwie mas plastycznych oraz produkcji lakierów i żywic, srodków grzybobójczych; uzywany w produkcji substancji zapachowych i farmaceutyków

Trimellitic Anhydride- drażniący dla skóry i oczu, może uczulać, podrażnia drogi oddechowe i blony śluzowe

Glycols Copolymer- regulator lepkości

Acetyl Tributyl Citrate (cytrynian acetylotributylu)-zmiękczacz, tworzy ochronna warstwę, czasem pełni funkcję emulgatora

Isopropyl Alcohol (alkohol izopropylowy, propan-2-ol)- środek dezynfekujący oraz rozpuszczalnik, odtłuszcza, zapobiega pienieniu, toksyczny, bardzo często wywołuje reakcje uczulającą nie tylko w okolicy paznokci (ach to dotykanie twarzy)

Aqua-woda

Fomaldehyde (2%) (aldehyd mrówkowy, metanal)- konserwant przeciwdrobnoustrojowy, dezynfekujący, o działaniu mocno alergicznym, obecny w kosmetykach do paznokci zawierających wodę; w 3 kategorii pod względem rakotwórczości (kategoria 3 oznacza możliwy wpływ kancerogenny, jednak do tej pory nie potwierdzony); nałożony na naturalna płytkę powoduje jej utwardzenie; oświadczenie firmy Eveline dotyczące stosowania formaldehydu

Acetyl Triethyl Citrate- tworzy ochronny film na warstwie rogowej, niekiedy pełni funkcję zapachową; powszechnie używany w przemyśle, medycynie; dopuszczony do kontaktu z żywnością, 

Stearalkonium Hectorite- odpowiada za właściwości tiksotropowe, "pilnuje" odpowiedniej lepkości produktu, odpowiedzialny za łatwe rozprowadzanie produktu (jednym zdaniem- dzięki niemu w stanie spoczynku lakier ma formę żelu, dobrze trzyma się paznokcia, nie ścieka z niego- ale mieszany w opakowaniu i aplikowany daje się łatwo i sprawnie rozprowadzić)

Adipic Acid / Fumaric Acid / Phthalic Acid/ Tricyclodecane Dimethanol Copolymer:
Adipic Acid (kwas adypinowy)- zmiękcza, tworzy ochronny film, wykazuje działanie antystatyczne, regulator pH, pełni również funkcję buforującą (stabilizująca pH produktów kosmetycznych)

 Fumaric Acid (kwas fumarowy, kwas trans- butenoidowy)- funkcja buforująca (patrz wyżej)

 Phthalic Acid (kwas ftalowy)-stosowany w produkcji włókien sztucznych, substrat przy produkcji farb i lakierów, wykorzystywany w produkcji barwników, leków; może wywoływać problemy hormonalne, zaburza produkcje testosterony, zakazany do stosowania w kosmetykach w wielu krajach ze względu na TE wyniki badań
 Tricyclodecane Dimethanol Copolymer- brak informacji

CI77891 (dwutlenek tytanu)- naturalny minerał, biały barwnik produkowany z czarnej rudy tytanu, może pełnić rolę filtru UV, zmniejsza przepuszczalność dla światła; zagęstnik w emulsjach, optyczny rozjaśniacz

N-Butyl Alcohol- rozpuszczalnik

Citric Acid (kwas cytrynowy)- substancja zmiękczająca, reguluje poziom pH oraz nawilżenie, stosowany jako substancja wybielająca; wzmacnia

Diamond Powder- bezbarwny i bardzo drobny proszek; nadaje blask, wygładza




Mam nadzieję, że analiza przyda się tym bardziej dociekliwym:). Pozdrawiam serdecznie:).




Pracując nad wpisem posiłkowałam się własnymi notatkami  i wiedzą oraz korzystałam z:
-Internetu
-książki autorstwa M. Molskiego "Chemia Piękna", Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012r.







21 komentarzy:

  1. Ja tam się na składach nie znam, ale co do odżywki to mam mieszane odczucia. Wiele razy po jej nałożeniu pękały mi paznokcie i to z hukiem, więc nigdy więcej jej nie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  2. To co w niej takiego jest, że działa! Myslę, że mi pomogła bo od dawna nie miałam tak długich i co najwazniejsze nierozdwojonych paznokci!
    Uczula mnie w niej Trimellitic Anhydride- jak maluje paznokcie lakierem to z daleka bo pieką mnie oczy i łzawią ale ogólnie działa, choć patrząc na skład to nie powinna....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pewnością to zasluga formaldehydu:) nałozony na plytke wręcz ekstremalnie utwardza paznokcie. gdy są mocne i twarde nie niszczą się tak jak zwykle i łatwiej nam je zapuścić:)Formaldehyd 'nadbudowuje" naszą płytkę i zamienia ją w mocne paznokcie:)

      Usuń
    2. I wszystko jasne ;) Dzięki!

      Usuń
  3. Brzmi trochę przerażająco ;) Baardzo wnikliwa analiza - ja to chyba czasami wole nie wiedzieć :) Obecnie korzystam z odżywki Peggy Sage i jestem bardzo zadowolona, ale ponieważ tyle czytam o tej, to chyb aja potem tez przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha, fantastyczny skład, tak fantastyczny, że wcale nie dziwie się, że spuchły mi palce po użyciu odżywki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, 99% lakierów do paznokci ma wcale nie lepszy:(

      Usuń
  5. Ja tam ją lubię, a na skladach sie nie znam- ale jak dziala to nie moge narzekać :))) Buziaki, zapraszam na nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam tą odżywkę. Nauczyłam się jej używać tak, aby nie szkodziła moim paznokciom, a rzeczywiście im pomagała i teraz nie mam już z nimi najmniejszego problemu :) Po prostu myślę, że podczas jej używania trzeba obserwować paznokcie i dopasować jej dawkowanie do ich potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam dokładnie takie samo zdanie:) używam jej od dawna i jeszcze nic złego mi nie zrobiła:)

      Usuń
  7. Jak ja się cieszę, że mam mocne paznokcie... :) za to gorzej z włosami , niestety.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Postarałaś się z tą recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uznałam, że takiej stricte recenzji robić nie będę, jest ich pełno w internecie; a wiele osób ciekawi analiza składu:)

      Usuń
  9. Mieszanka wybuchowa jednym zdaniem :) ja jakoś nie moge przełamac się żeby spróbowac jej , bo boję si e tego powszechnego dośc uczulenia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że jeśli obserwuje się paznokcie i odstawia cos co szkodzi zaraz po zaobserwowaniu pieczenia czy dyskomfortu- nic sie nie stanie:)

      Usuń
  10. Ja raz ją kocham raz nienawidzę. Teraz znów do niej wrócę bo moje paznokcie zdecydowanie jej potrzebują :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie rozumiem fenomenu tej "odżywki" - taki skład przeszedłby jako zwykła emalia ale w roli odżywki - kompletnie jej nie widzę...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię całą serię tych odżywek i nie szkodzą mi.

    OdpowiedzUsuń
  13. skład jak skład.Każdy lakier czy odżywka to czysta chemia.bardzo dobrze napisane;] nie mówiąc już o tym co zawierają kremy,balsamy,szampony,nie mówiąc już o kosmetykach kolorowych.Ogólnie na co dzień się nad tym nie zastanawiam,bo bym zwariowała.Nie zdajemy sobie sprawy z tego co jemy,bo skąd mamy to wiedzieć? Jeżeli widzę,że coś mi nie służy to odstawiam.Jak dla mnie proste i bardzo logiczne.Producent wyrażnie informuje co zawiera odżywka,jak ją stosować.Powinni tylko dodać,żeby nikomu nie było w głowie stosować ją na "chorą" płytkę paznokcia lub po usunięciu tipsów,albo broń Boże na przepiłowaną.Przeglądając w drogerii lakiery do paznokci,zauważyłam,że dużo z nich wogóle nie ma napisanej żadnej informacji,albo formalehyd jest ukryty pod inną nazwą,tyle na temat.Bardzo fajny opis,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również mam z Nią pewien problem. Po jej nałożeniu strasznie boli mnie skóra pod paznokciami. Dopiero co zaczynam jej używać i boję się o jakąś reakcję uboczną. Proszę o radę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem dermatologiem, ale wiem, że jeśli mam jakiekolwiek objawy w trakcie używania jakiegoś kosmetyku- natychmiast go odstawiam. Nie powinno nic boleć, gdy używasz odżywki czy lakieru. Ja osobiście odstawiłabym odżywkę i uzyła ponownie za 2-3 miesiące...

      Usuń

Nienawidzę być do czegoś zmuszana zatem:

Proszę o nie zostawianie komentarzy w stylu: polecam mój blog, zachęcam do obserwacji:)

Chętnie odwiedzę lub zaobserwuję Waszego bloga, jeśli dacie mi się poznać z innej- nie marketingowej strony;)